Agility Stella!!!

Alla inlägg under juli 2011

Av Stella Doggy - 31 juli 2011 12:13

Hej! Jag hittade lite gamla bilder på mig och jag har inte så mkt att skriva just idag men ha en trevlig titt på bilderna :



 Här sitter jag ofta när jag är trött 




Ungefär så är såg jag ut när jag var valp fast svart-vit då 

Kram Stellis

Av Stella Doggy - 30 juli 2011 11:40

Hej! Nu har folket åkt hem till Uppsala och den lilla hunden som heter Mindra blev jag först inte överens med men nu är jag det tror jag men det är lite svårt att säga det när dom har åkt men endå, nu kommer det en bild på Mindra:

Mindra är en Långhårig chihuahua och hon är ungefär 1.5 år men visst är hon söt? Första natten dom var hos oss så blev jag tvugen att sova hos Matte Katinka för jag och Mindra var ovänner   men det var jättemysigt hos Matte Katinka så jag somnade på soffan i hennes rum men först så skulle Matte Katinka läsa lite för hon var ganska pigg  så jag beslöt mig för att vila i hennes knä men jag somnade nästan där   hahaha  men sen skulle hon lämna tillbaka boken i bokhyllan och då blev jag väckt och sen började det klia lite på ryggen så jag rullade runt i hennes säng och hon filmade det och sen busade hon lite med mig eller nåt försökte hon 

Här kommer lilla filmen på mig:

Det var den filmen men nu måste jag gå ut på en promenad med Matte Katinka.

Ha det bra 

Kram Stellis

Av Stella Doggy - 25 juli 2011 23:24

Hej! Idag så har jag kört lite Agility med min tränare Katinka och hon filmade mig också men den här gången orkade jag inte hoppa så speciellt högt utan min höjd idag blev 70 cm men jag ska göra det bättre nästa gång tror jag hahah  jag tror jag vet vf jag inte orkade hoppa så högt: Jag var så konsentrerad på godiset!! Så det kanske var därför det gick så dåligt men jag är nöjd med vad jag fick 

Här kommer Agility Videon:


    Vad tycker ni? Hoppar jag bra eller? Jag är nöjd med det iallfall 

Min Matte Katinka hittade en annan video när jag rullade lite omkring i gräset för det kliade typ eller nåt  jag minns inte riktigt för hon filmade det i våras så det var ett tag sen men njut av filmen:

Visst ser det roligt ut? Hahahah   Nu ligger jag i min korg och försöker vila lite för vi ska ha främmande (dom har en liten hund med också, kul att ha nån att leka med) snart och då måste man ju vara pigg? Hahahah  Tror väl det iallfall, här kommer bilden (bilden blev lite suddig):


Visst ser det mysigt ut? Det är det också  Om ni har några frågor om agility eller något annat så är det bara att fråga mig i fråga mig -rutan så försöker jag svara så fort som möjligt  Nä nu väntar jag på att folket ska komma + den lilla hunden också så jag kan inte säga så mkt mer nu.

Ha en bra dag 

Kram Stellis



    

Av Stella Doggy - 24 juli 2011 23:33

Hej!!! Här är ett videoklipp på mig när jag hoppar lite fast den är ganska kort så om du vill se mer videos så får du skriva en kommentar eller fråga, jag kommer att lägga in lite videoklipp lite då och då när jag springer Agility eller gör något galet hahah  Ha en trevlig titt  

Här kommer det lite Agility bilder också:




 

 

 Ha en bra dag nu 

Kram Stellis


ps: Visst är jag duktig på att hoppa? Jag har hoppat 78 cm som högst och det är mitt record hittils   Jag var lite lat på ett ställe på videon och det märkte ni nog   

Av Stella Doggy - 24 juli 2011 21:23

Hej! Idag så har jag och familjen varit i Blekinge och fiskat  Jag tittade på lite när dom fiskade och sprang lite hit och dit för att se hur det gick för det var ett ganska stort ställe där vi var så jag sprang lös och nosade när jag hade tråkigt hahah  Jag tror att dom fick ungefär 6-7 st abborrar och 1 mört. Matte Katinka fick 0   fiskar hahaha  och Matte Elina fick 2-3 st  och Husse Veine fick 5     !!! När vi skulle åka till Blekinge så var jag väldigt rastlös (för jag satt längst bak i bilen och hade det väldigt trångt) så när vi stannade bilen vi ett köpcentrum så fick jag och Matte Katinka och lilla husse Isaac stanna kvar men Matte Katinka sjöng lite för mig för att jag skulle lugna ner mig för jag ville verkligen ut!!! Jag gnällde och pep ganska länge men eftersom det inte hjälpte gav jag upp hahahah  Här kommer det lite bilder (en bildbomb om man ska vara exakt) från idag:

Jag och Matte Katinka!!!  

Jag     när någon kliar mig på huvudet och bakom öronen!!

Dom bilderna (ovan) var från bilen på väg till Blekinge  

Jag fick tillslut vara i baksätet med dom andra  

''Tittut världen'' 

Varje gång vi stannar och ska köpa mat och jag är med så älskar jag att kika på folk som går omkring 




Jag tycker också om att sitta i knät på nån 

Efter ungefär 1 timmas bilfärd så vad jag glad att få en bensträcka hahaha 


Det märktes också att jag var lite trött efter bilturen hahah 


Dags att börja små springa lite....

.... Eller att springa lite snabbare.....

.... Kankse lite snabbare....

.... Okej det räcker nog med springandet för jag håller på att framstupa (ramla) hahahaha    





Åhh.... bakom öronen är precis vad jag gillar att bli kliad på 

Det var ganska varmt också så jag tillbringade  för det mesta av tiden innan vi åkte och fiskade genom att ligga under en nedfäld solstol 





Det var också skönt när Matte Katinka kom till mig och satte sig intill mig för då passade jag på att hoppa upp på hennes knän och vila 


Sen på vägen hem så sov jag 


Och när vi kom hem så la jag mig på ett täcke som fans på en soffa och somnade...

Hoppas att ni har haft en fin dag som jag 

Kram Stellis




    

Av Stella Doggy - 23 juli 2011 23:32

Hej!!! Vad kul att skaffa en blogg  som handlar om allt möjligt typ som en vanlig blogg hahahaha  med hjälp av min matte (agility tränare) Katinka som skriver åt mig för jag har tassar som inte är till stor hjälp   med att skriva själv med men hon har ju händer som funkar lite bättre hahahaha   jag hoppas igallfall att du kommer att gilla min blogg, om inte så gör det ingenting   det är bara att gilla läget  

    Här är en bild på mig och Isaac (mattes lillbrosa) och här skulle Isaac då få mig till att stå på bakbenen (vilket jag redan kan men jag var lite lat så jag stödde mig på han hahahaha ).

Hoppas att ni  får en bra dag 

Kram Stellis

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Välkommen till min blogg! Kul att du också tittar in och i denna blogg handlar det om mig själv som hund och jag älskar att springa Agility och ha kul förstås och jag hoppas att ni gillar min blogg ;)
Kram Stellis

Fråga mig

0 besvarade frågor

Chatt

Translate

Musik

Flagcounter

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Gästbok!

Länkar

Klocka ;)

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

RSS


Skapa flashcards